FANDOM

8c45001f2ff5624bce9aee44e06569b6

Abbé/fader Stephane Thomas Scarlatti

Information: Redigera

Ålder: 41 år

Härkomst: Redigera

Rom, Italien. Språk: Talar flytande italienska och latin samt engelska. Har lärt sig svenska men kan ha svårt att finna rätt ord ibland och han talar med kraftig brytning. Han har lätt för att falla tillbaka till sitt modersmål i stressade situationer eller när han behöver förklara något mer ingående. Han har lätt för att lära sig nya språk.

Utbildning: Redigera

5 års teologistudier vid Roms universitet där han tog en Master of Theology. Samtidigt studerade han i latin. Han har även hunnit med studier i konsthistoria samt medeltida och renässanslitteratur. Prästvigd av självaste påven i Peterskyrkan i Vatikanstaten.

Yrke: Redigera

Präst men är inte anställd vid någon församling i nuläget. Driver ett härbärge för hemlösa i egen regi i Griphamn

Bor: Redigera

Stephane bor ensam i ett hus nära havet och Gruphams park. En äldre villa med visst renoveringsbehov och all gammal charm kvar. El saknas till stor del i huset förutom i köket och han föredrar att läsa till det milda ljuset av stearinljus istället för glödlampans stela sken. Han har sin familj, sin yngre bror kvar i Rom. Modern dog för några månader sedan (mars 2016)

Volontärarbete: Redigera

Han är engagerad i att hjälpa Griphamns hemlösa och är en av grundarna till det härbärge som öppnats i en av kyrkans lokaler i centrala Griphamn. Han lämnade dock verksamheten när han slutade som präst och öppnade sedan ett eget härbärge.

Kännetecken: Redigera

Är alltid klädd i svart skjorta och svarta byxor av kostymmodell. Bär vit prästkrage och runt halsen ett ca 5 cm långt guldkors med en enkel rubin i mitten som enda utsmyckning hängande i en lite grövre guldkedja. Även om han inte längre är präst till yrket är det ett kall och inget han vill lämna bakom sig. Han har milda och varma bruna ögon och en mjuk, melodisk röst med italiensk brytning. Brusar sällan upp och tycks utstråla ett starkt inre lugn.

Övrigt: Redigera

Hittar gärna på spel vad det än må vara! Öppen för det mesta! Religiösa diskussioner, bikt, konflikter. Tveka inte att höra av er!

Vänner: Redigera

Oliver Toivonen

Said Arcangeli

Bekanta:

Felicia Ström 

Sara Rosenquist

William Krona

Hampus Krona

Beskyddar:

Constance Del Re

Samarbete:

Spelas av Solizen