FANDOM

Nose bleed by kml91225-d48hjcv

Det sägs att problemen först uppstod i Rautas i Kiruna. Den lilla byn som 2007 hade 27 invånare har under de senaste året decimerats till bara ett fåtal. Dessutom har folk börjat försvinna och oroliga rapporter har kommit ifrån passagerare på Malmbanan som passerat Rautas i natten.

Det är först när Johan Hult lyckas ta tåget söderut som ryktesspridningen tar fart och notiser syns på både tv och på nätet om kroppar som funnits längs vägen. Ett vilddjur måste ha vandrat från sina jaktmarker och nu börjar jägarna i landet sitt årliga försök att driva in landet i ett skyddsjaktsfrenesi.

Oavsett varg, björn eller galning så börjar morden att skapa panik, och även om nyheterna inte känner till Hult så är det få bland varulvarna som inte gör det. Johan Hult är i Griphamn och han letar efter något eller någon. Tillsammans med Hult kommer också smittan ifrån norr.

Det börjar med feber några dagar efter kontakt, det finns de som påstår att viruset kan vara luftburet men ännu har ingen lyckats sätta fingret på det. Efter feber kommer dessutom rösterna och blodet som långsamt strilar från öron och näsa. Pulsen stiger och en ständig tinnitus får den redan fulla bägaren att rinna över.

Smittan och rösterna däri driver de infekterade till vanvett och slutligen döden, om botemedel inte hittas. Rösterna eggar, viskar och skriker - men mest av allt ljuger dem, om allt och alla.

Vad har Hult tagit med sig till staden? Hur ska man dessutom få stopp på det innan utomstående försöker tränga in i staden och få stopp på det permanent?

((Här finns alltså chansen att få spela ut den lite som man vill, så länge man håller sig inom ramarna. Ingen som inte vill behöver dö och rösterna kan driva till såväl slakt som annat, beroende på vad för sorts spelare man är. Hysteri är det vi är ute efter, tänk er 28 dagar senare med en twist.))