FANDOM

1175px-Nova sign
 
Wod1
51f7d7f824636
Stag-party-dreamers

 En av stadens populäraste nattklubbar. Det här är stället dit stadens påfåglar tycker om att gå för att visa upp sig. Här hittar du allt du kan tänka dig i form av dekadens. Klubben har minst lika många mörka hörn som hemligheter. Nova är färgglad som en regnbåge i neon. Stället spelar allt från de mest töntigt roliga 80-tals hitsen och skön 70-tals disco till modern mainstream musik. Temat är “Party" och stämningen dör aldrig när portarna är öppna. Klubben är stället där du kan dyka upp nedkletad i glitter med vingar på ryggen eller kanske bara i jeans och t-shirt. 

Inredningen ändras från och till, men det finns stripp-stångar vid de små mörka båsen, neonljus i bardisken, ett enormt dansgolv och kanske stans största discokula i taket. Det finns en scen som är stor nog för att hålla riktiga spelningar och självklart står det heta artister regelbundet på scenen. Klubben tar omkring 1200 besökare och är ofta välbesökt. Den ligger någonstans närmare mainstreamhållet men klubben låter ibland andra aktörer låna lokalen för att hålla särskilda fester och tillställningar eller egna klubbar. 

Anställda på Nova Redigera

Hampus Krona - Ägare och Grundare 

Gabriel Krona - Bartender 

Fivel Krona - Bartender 

Annabelle Lauson - Bartender / Gogo-dansare 

Liam Rödek - Bartender 

Tibu6
995105 575574649161040 925200176 n-copy