FANDOM

Image57

Orden, Lodge eller samlingsplats för mystiker, alkemister eller magiker.

Syfte Redigera

Ordens syften var att studera forntida mysterier, kabbala, astrologi, frimureri, symbolik, kristna ceremonier och västerlandets ockulta tradition. Stiftarna ansåg att genom studiet av forntida mysterier och att utöva en del av dess ceremonier, kunde man få världen att bättre förstå forntidens esoteriska undervisning. Därmed skulle mänskligheten förberedas att mottaga ny undervisning genom ”Världslärarens andra ankomst”.

Historia Redigera

Orden bildades i staden omkring 1899, men säger sig stamma ur äldre ordnar av liknande sort. Det finns ett ordenshus som orden äger och förvaltar och även hyr ut ibland till föreningar i staden.

Hemligt Redigera

Stadens för stunden största samlingsplats för magiker och studenter av det övernaturliga. Många är bara helt vanliga människor som helt enkelt tror på att det finns övernaturliga saker. Orden samlar på sig de som är intresserade att studera, forska och utforska ämnet. De sägs att de som uppvisar synnerliga talanger tas upp i graderna och invigs i de djupare nivåerna, vem som styr och leder är okänt, men det viskas om ett råd som leder orden.

Om man tagits upp i några grader får man tillgång till de övre privata våningarna av ordenshuset, där man man bland annat finna ett spännande ockult bibliotek, en stor samling insamlade rapporter om övernaturliga händelser i staden, och här finns allt från rena rama galenskaperna till sådant som kan ha ett korn av sanning. Det finns också övernattningsmöjligheter om man skulle behöva.

Det hålls regelbundet möten och ritualer där alla som ingivits i orden förväntas deltaga. För att bli invigd i orden krävs att två medlemmar rekommenderar dig till orden.